torsdag 26 februari 2009

Best friends forever

Nu sitter jag ensam i min lägenhet och har tänt upp alla rum med ljus och börjar nu känna att det är mitt hem och att det nog kan bli riktigt fint när man fått ordning på allt.


Sitter också här och tänker på min relation till Linnea och hur den har förändrats sedan vi först träffades och allt roligt vi har varit med om tillsammans. Linnea var en av dom första personerna jag la märke till när vi 2003 började gymnasiet och jag kom in på skolan. Minns att hon hade en svart/vit prickig kjol och en The Strokes t-shirt och såg ganska cool ut, mer än vad jag gjorde som inte hade nån still överhuvudtaget. Linnea själv har sagt att det hon kom ihåg av mig första dagen var att hon trodde att jag var påtänd.

Vi hamnade på nåt sätt i samma gäng ganska tidigt men mest för att båda blev vän med Jackie, men nu på senare dar har det kommit fram att ingen av oss tyckte särskilt mycket om den andra i början och hur segt vi tyckte det va när vi tvingades att sitta o prata själva. Vi var så olika båda två, men när hemmafesterna hos Hannah och Linnea började rulla på varje helg så fördes vi samman av cidern och häxblandnigar. Folk brukar fråga var din andra hälft är om vi är ute och inte har den andre vid sin sida, vilket inte är så ofta.


Någon person som jag skrattar mer med och har fler internskämt med blir nog svårt att hitta, över 89 % av det vi säger förstår nog inte den tredje i samtalet och ibland kanske vi ballar ut och blir lite för bisarra, främst på fyllan då da. Det är alltid vi som gör bort oss och om vi dricker av Masi en kväll kan det bara gå åt helvete.

Tänkte på när Marica berättade om ett gammalt skämt(porrreee) i måndags som jag och Linnea drog hela tiden för några år sedan och båda hade glömt bort det och blev så glada när vi fick säga det på våra läppar igen.

Nån gång hoppas jag vi tar tid till att sitta och försöka komma ihåg alla skämt och skriva ner dom.

Ja men det jag vill säga med detta inlägg e väl bara hur kul du har fått mitt liv att vara och att jag är glad att vi ändrade inställnig mot varandra tillslut. Roliga år har vi haft tillsammans och hoppas vi får ett par till. Har ju lovat varandra att om båda e singlar och ensamma när vi är 40 så blir det vi som gifter oss.







Puss på dig gumman

/Martina

2 kommentarer:

  1. GUMMANGUMMANGUMMAN! Du är bäst ingen protest stjärnstopp! <3
    (men vad är det för bild, våra tungor ser helt slappa ut...)

    SvaraRadera
  2. Det är ju från Arvika, när vi gjorde våra ice-drinkar o skulle visa tungorna....eller så hade vi druckit piss, jag minns inte riktigt:)

    SvaraRadera