onsdag 28 oktober 2009

My salsa

Igar foljde jag tillslut med min rumskompis Judith till en kurs i salsa for nyborjare, hon har varit dar nagra ganger och sagt att jag borde folja med. Sa igarkvall blev det tillsist av. Det var riktigt kul, men ganska svart for lararen larde saklart ut allt pa spanska och snabbt pratade han ocksa.
Vi borjade med att sta pa led och han stod framfor oss och visade stegen, sedan skulle vi dansa i en stor ring, kvinna och man. Sedan bytte man helatiden partner sa det blev att man tog ett litet varv kan man saga. Jag orkade inte hela tiden forkara att jag inte var spansk sa nar partnern sa nanting och forsokte forklara sa nickade jag och sa si si. En gang hamnade jag utan partner sa det kandes lite fanigt att snurra sig sjalv och latsas att nan holl en. Men det var kul och jag kommer nog ga dit igen.

PS Linnea uppdatera lite mer, jag vill veta vad ni har for er dar hemma, saknar er.

/Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar