torsdag 8 oktober 2009

Festival

Nu har det gatt nagra dagar och jag borjar sakta komma in i min nya vardag, men det tar sa otroligt mycket energi och vid 8 ar jag typ slut. Borjade nyborjarklassen i tiskdags och gillar den klassen battre, inte lika kristna. Vi borjar 3 och slutar 7 varje dag, och i tisdags drog vi efter skolan till stranden och drack en kall ol i baren, fan va najs de va me lite alkohol, den va jag vard. sedan kopte jag pa mig en stor calamares och satt o kakade sjalv. Sedan skulle dom dra in till stan, men jag va sa trott o vi skulle byta vid min station sa jag drog hem och var trakig.

Igar drog vi ut igen, folk vill verkligen supa helat iden, jag framstalldes typ som nykterist av en kille i min klass och da blev jag arg och forsokte forkara hur javla mycket jag super hemma i sverige. Jag ska nog visa honom jao. Men vi drog in till stan igar och kakade och gick och tog en drink efter.Men sedan upptakte en av tjejerna att hennes vaska blivit stulen nar en forsaljare kom o salde grejer till oss, o allt va i vaskan,pass pengar,nycklarna...ALLT. Sa nu ska jag lyssna pa mammas ord och vara extra forsiktig. Dessutom ar det en kille i min klass som ar sa SJUKT lik Jake Gyllenhaal, en man jag gillar kan man saga. Har kollat narmare o tanderna,leendet,haret....allt e sa likt, fast matthew som han heter har en najs brittisk dialekt istallet. De e najs.

Nu ska jag ta en cigg och sedan ha mina 2 timmar spanska som ar kvar. Sedan ar det ingen skola tills pa tisdag pga Valencia festivalen som kommer vara i stan nu, sa vi far se vad som hander i helgen och ikvall,blir nog kul. Saknar er dar hemma och ska snart skriva fina brev till mina gummor.Inget internet under helgen, men jag ringer sakert dom jag vill prata med.

Adios amigos.

1 kommentar: