måndag 5 oktober 2009

no hablo español

Hola dar hemma, nu sitter jag i skolan, forsta dagen och haft ett level test pa morgonen och liten lektion efter det antar jag. Fattar inte hur jag ska lara mig nar dom bara snackar spanska med mig fran borjan lixom. Men jag och en annan tjej sag lika vilsna ut. Jag ar sa hungrig ocksa, men finns typ inget jag ksn ata, har bara druckigt vatten i 2 dagar typ, i denna takt kommer jag va smal som en pinne nar jag e tillbax. Hoppass....

Fan va jag va vilsen nar jag skulle hitta mitt boende igar, men fick inte son panik som jag trodde, garvade mest at mig sjalv i den bissara sitvatin jag hamnat i. Ingen fattar vad jag sager, jag irrar runt ensam med karta,tjocka varma klader, stora vaskor och fattar nada jao. Men tillslut sa hittade ju aven lilla jag hem. O de e ju bra. Idag efter skolan ska jag och en av tjejerna jag bor med moblera om i varan lagenhet och jag tankte fraga om hon kan visa mig en battre mataffar en den jag var i igar. Hall tummarna for mig har borta, jag kande mig ensam igar och forsokte somna till den dubbade spanska tv. Hatar att dom dubbar, hatar det so det gor ont.

Nu har jag suttit vid datan en stund och jag fattar inte vart jag ska, sa jag sitter kvar och njuter av den lilla stunden jag far med internet.

adios

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar