tisdag 15 september 2009

Ta sitt pick och pack

Är "hemma" i lägenheten i kransen idag. Som sagt så tog det slut mellan mig och Christian för en vecka sedan och jag antar att det bästa för mig är att jag flyttar hem igen och sedan drar långt långt bort där ingenting finns förutom nytt, bara nya saker och nya människor och nya platser. Inga minnen. Bästa medicinen.

Men idag är jag hemma och tar mig i kragen för att packa ihop alla mina saker, men det är fan inte lätt. Jag har börjat trivas här nu, tycker mycket om området runt häromkring i midsommarkransen och alla minnen som det ger om saker man gjort här. Och jag går runt här i lägenheten och lägger ihop alla mina saker i flyttkartonger och ibland stannar blicken på vissa föremål i min hand som får mig att tänka tillbaka på ett fint minne den gett mig, så känns det hela mycket svårare att inse. Men men.....vad man göra, bara att rycka upp sig, tänka på dom som har det värre.

Glömma och gå vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar