tisdag 11 augusti 2009

Kvällstankar

Nu sitter jag här vid datan och klockan e lite över 2 på natten och är sådär skönt trött, det sticker i ögonen och dom vill bara blunda, så jag måste gnugga o blinka hela tiden för att hålla dom uppe, så det ska bli skönt att sova snart.

Önskar Linnea kunde skriva lite fler inlägg sitter jag och tänker på nu, sedan tänker jag jag på våran trasiga stol som har legat i hallen i typ 2 månder och som jag bara vill slänga bort, men vet inte vart. Hade tänkt att smyga ut den sent ikväll men den e så jävla tung o ta själv och en "viss" person vägrar hjälpa mig med detta.

Igår var jag med kompisen Jackie och vi gick runt i gamla stan och tog me mat som vi åt vid vattnet vid båten flyt, sedan skyndade vi oss till kultur huset för vi skulle se en improvisations teater på taket kl 7, men hamnade fel och blev indragna i nån liten teatersal där det var en enmansföreställnig med skådisen Katarina nånting, orkar inte googla efternamnet,men hon som spelar frun i Tomten är far till alla barnen. Men den va bra, "Inte utan min mamma" hette den, och jag hade läst lite om den i tidingen så det va najs att få se den gratis. Sedan drog vi upp till taket när vi väl hittade hissen där även Persbrant glider in med familjen och ställer sig vid oss. Väl på taket så är det massa konstiga människor och en blandnig av uppträdanden och publik som jag aldrig sätt förut. Men det va kul, och sedan smög vi vidare och såg långa bord uppdukade med chips o brownies, cider o allt annat möjligt, så vi plockar på oss och sitter där uppe ett tag och blickar ut över plattan högt ovanför, va en trevlig måndagskväll.

Ikväll såg jag och Christian Revolutionary Road me Kate och Leo, jag tyckte den va sorglig och den fick mig att tänka på hur planerat ens liv är från början och hur man ska vara och leva för att bli sedd som en "lyckad"människa utav omgivningen. Vill också bara dra härifrån som dom planerar när jag ser den och inte riktigt veta vad som kommer hända, men det ska jag ju troligen göra också.

Nä nu kan jag inte hålla uppe ögonen längre.
gonatt!

/martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar