lördag 29 augusti 2009

milk and cookies istället....

Äntligen har bakisheten börjat lägga sig och jag känner mig som mig själv igen, hatar när en hel dag går åt till att bara ligga o må dåligt. Men jag klarade ändå av att pallra mig upp runt halv tolv idag och bege mig till Bondegatan och den stora loppisen som var i full rulle när jag kom fram dit. Det var väldigt mycket folk och små stånd med mestadels skit. Men jag hittade ett par örhängen för 5 kr, och sedan gick jag förbi Josefin Crafoords bord(andra gången jag ser henne på bara en vecka) och hittade ett par söta rosa solglasögon men köpte dom ej. Men sedan gick jag förbi Lykke Lis bord och hittade en söt liten klänning som jag tyckte skulle passa mig. Jag frågade hur mycket hon ville ha för den och hon sa 80 kr, men då gav jag den där blicken man ger när man som jag är en person som inte är bra på att pruta, då hon bara ska förstå att jag aldrig kommer köpa plagget för den summan. Så hon tittade på mig och sa "Eller va, va skulle du kunna tänka dig att lägga före den", jag hade väl tänkt mig runt 50 sa jag, och klänningen var min. Najs.

Efter loppisen var ja så trött men orkade att ta mig hem till Linnea som även hon va bakis, låg på soffan där i några timmar och käkade pizza och chips och tittade på Ace Ventura innan jag tog mig hem.

Blev trots allt ingen utgång ikväll även fast jag kom så långt som till kön till Strand och hade en flåsande 30+ riktigt full kille i nacken som så gärna ville prata. Men då drog jag och begav mig istället hem och till Seven/Eleven för att köpa mjölk och kakor. O nu sitter jag här i min ensamhet, men det är ganska skönt de me, att bara sitta o slö slappa framför tvn och datan, äta lite gott och tycka lite synd om mig själv. O så inte göra så att hela dagen imorgon går till att må dåligt är ju också bra.

/Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar