måndag 24 augusti 2009

Heeeej!
Nu är jag hemma från Turkiet. Jag tänkte berätta lite i korthet:
  • Jag blev bränd av en brännmanet
  • Det fanns gott rödvin som vi drack nästan varje dag
  • Vi badade i en flod med temperatur 10+ när det var 40+ i luften (najs)
  • Vi åkte båt och simmade i samma hav som det finns delfiner. Jag spanade så mina ögon gjorde ont, det hjälpte inte. Men dom fanns där och simmade långt ner!
  • Jag blev brun
  • Klara började fjälla
  • Vi träffade först ett medelålders par som pratade om deras söner och att det var synd om muslimska kvinnor, sen ett till medelålders par som pratade om vanliga saker.
  • Om vi ville skulle vi fått ragg
  • Vi drack en massa massa vatten och kissade i havet minst 7 ggr per dag
  • Jag läste massa noveller av Miranda July (bäst bäst bäst! Boken heter Ingen hör hemma här mer än du. Rekomenderas!)
  • Klara köpte en Marc Jacobs väska billigt
  • Vi hörde böneutropen från moskéerna och jag blev lika glad varje gång
  • På morgonen kl 5 vaknade jag av dom, låg och lyssnade och drömde mig bort, sen somnade jag igen
  • Det var väldigt väldigt varmt och jag svettades så det rann överallt
  • Vi såg en amfiteater och ett apollotempel
  • Och solnedgången nästan varje dag
  • Vi tog massa kort och nästan inget blev facebookmaterial
  • Till sist missade vi sista arlanda express tåget hem och fick ta taxi, med en bisarr taxichaufför som kunde allt om jordens temperaturer och sa citat "Grekland och Turkiet är ju samma. Samma mat, samma temperatur, samma svartskallar" ... Ehhh, ja.
  • Såhär ser det ut:


Nu vet ni!

Nu ska jag slå in presenter till Martina, kanske gå och förnya mitt gymkort och förbereda mej inför morgondagen (då börjar skolan!!!!!!!!!!!! :D)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar