tisdag 10 mars 2009

Hej hej hej

Per Martin har varit hos mej idag. Vi letade efter något på vinden men han ville inte säga vad det var. Vi hittade en ask från Japan som han hade köpt i Japan, jag fick den. Det var snällt tyckte jag, "du som är så internationell" sa han.

Han är rolig. Han är besatt i att räkna sina steg, idag hade han gått 5 kilometer, det tyckte han var mycket. Sen är han konstnär också och kan tydligen livnära sig på det. Hur vet jag inte. Han bor i Paris och på sommrarna när det är för varmt går han runt i en mataffär en hel dag vid mjölkprodukterna för där är det som svalast. Jag känner honom inte så bra men han glömmer aldrig bort min namnsdag och i söndags när det var internationella kvinnodagen ringde han mej från Frankrike för att sjunga "ååh tjejer". Med en förklaring att självklart ska vi inte behöva höja våra röster för att höras. Jag fattade det, han är också genusvetare till råga på allt.

I asken som jag fick ska jag lägga thé eller kanske ciggaretter. Och sen träffa Martina.


Hej hopp!


/Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar