torsdag 5 mars 2009

Bara vara bakis.

Så sitter man där med gittaren igen och börjar tröttna. Så jag skrev en låt till. Med en text som handlar om att vara kär och full och jag skulle lika gärna kunnat skrivit den för 5 år sen. Ingenting ändras ju ändå tänker man när man sitter halvnaken i sängen med spritsmaken i munnen och ömma fingertoppar. Jag överdriver alltid, men lite kär är jag ju kanske. Fast det är hemligt.
Jag spelade in mej själv på datan och det låter förjävligt.
Det här med gittarer och skriva egna låtar och vara kär är nog inte min grej ändå.
Been there, done that, got the t -shirt. Att vara full däremot, det kan jag hantera.
Det är tur att det finns alkohol. Lika bra att sumpa allt, skylla på alkoholen och slippa stå till svars för ens egen känslomässiga undergång. Ojojojoj, vad är det jag skriver. Life is good.
Jag säger som min lärare: "Nykterister och bönder har för stor makt i det svenska samhället"
eller som mister Krunegård "låt tankarna styra vad hjärtat känner de är så att bli vuxen och bara va vänner" (och nej jag har fortfarande inte tröttnat på den låten. det är seriöst läskigt.)
Ikväll ska jag se Milk på bio. Det blir ett bra slut på en dekadent dag.
/Linnéa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar