söndag 22 mars 2009

Dubble up

Fyra dagars supande känner jag nu på söndagseftermiddagen av och jag e trött på att vara bakis varje dag, så ska nog ta det lite lungt nu några dagar och hålla mig till alkoholfria drycker.

Men det har varit en trevlig dubbelhelg för mig. Den började i onsdags då jag faktiskt kom in på baba....trots att jag lovat mig själv att inte gå dit på några månader. Trodde ju dessutom aldrig att jag skulle få ställa min fot där igen efter alla utslängningar veckan innan. Men en vecka klarade jag tydligen bara av att hålla mig borta. Najs

Sedan blev det en bakisdag på torsdagen som sedan slutade med ett filmkunskapsfrågetävling på Pet sounds bar med Christian och hans kompis Danne. Det var faktiskt riktigt kul och även om det var svårt och ganska mycket man inte kunde så var det så roligt när man väl visste eller bara chansade och hade rätt . Älskar ju film så dit går vi säkert igen och ska slå vårat nuvarande rekord.

På fredagen åkte jag hem till enskede och tänkte bara ha en lungn kväll, men efter att Ida ringde och tjatade om att gå ut o dricka öl fick jag som den underbara vän jag är ge med mig och åka in till söder. Vi va lite sega till en början och satte oss på söderkällaren, men efter ett tag kom vi igång och drog in till gamla stan med Sara och slutade på Medusa. Det var en riktigt kul kväll och vi dansade mycket till den rockiga musiken och senare kom även Linnea förbi. Kvällen slutade sedan med en sibylla kebab såklart och så fick vi äntligen träffa GRANNEN, minns inte vad jag sa till honom men det var säkert nåt smart.

Vaknade upp på lördagen, bakis och sliten och har bara några timmar på mig att vakna till liv innan jag ska på familjemiddag och fira min syrras man Parik som fyllt år. Det var ganska trevligt men det blir alltid bråk mellan minst två när det är familjemöten hos familjen Bergstrand. Denna gång mellan Olivia och pappa och sedan jag och far. Men sedan drack vi vin och drinkar och älskade varandra igen. Runt elva drog jag och Olivia till Rock vid odenplan o träffade upp lite folk. Satt och snackade med en gubbe som visade sig vara killen från filmen Yrrol som e naken och trycker snoppen mot fönsterrutan när Susanne Reuters karaktär sitter där inne på resturangen. Dessutom fick jag veta att Joelbitar Joel gick i min skola. Slutade sedan med en sibylla kebab igen och slocknade hemma hos min syrra.

Nu har jag kommit hem till mig och ska städa lite och vänta in Christian som varit borta hela helgen. Hoppas på en lungn söndagskväll med god mat, mys och en bra film.

Tjibbi

2 kommentarer:

  1. NÄ VAD ORÄTTVIST ATT NI FICK TRÄFFA GRANNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja då får väl hänga me ut med oss, så kan du också få chansen..

    SvaraRadera