måndag 24 maj 2010

Me gusta Malasaña, me gustas tu.

Heeejj hopp!

Jag har varit i Madrid! Madrid är fett, visade det sig. Förutom att det är alldeles alldeles för varmt och ingen playa i närheten, inte ens en liten sjö. Dom hade en flod (som folk brukade ta självmord i, typ jättemånga, den va typ känd för det) men den torkade upp. Så nu finns det alltså bara vatten i kranarna.

Sommaren har kommit också, på riktigt, det gillas. Och dagens händelse var att jag tillslut besökte Sagrada Familia, tog en clara i skuggan, gick hem. Nu är jag hemma.

Och jag saknar Stockholm. Men Barcelona är så fint just nu också. Om en månad är jag hemma, typish. Det känns alldeles lagom. Vet ni vad lagom heter på spanska? Bastante. Det tycker jag är konstigt.

Nu ska jag tydligen åka till New York i några dagar också. Gå på ett bröllop (brölopp?). Min moster gifter sig (73 bast) med en karl (93 bast) yes you heard me. Kärlek i gammal ålder när den är som bäst!

Ikväll ska jag diska, skriva en uppsats på spanska, hyra en film.

/Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar