söndag 31 maj 2009

Släpa och slita

Det är söndag kväll och inte förren nu börjar jag vakna till och känna mig lite piggare efter gårdagen. Hände inte så mycket egentligen men slutade me att jag satt uppe med Christian och hans kompis o halsade våran sista martini flaska och drack vin till kl 7 på morgonen. På vägen hem från honom så fick jag ett infall till att sno med mig två stora blommor som vägde såååå sjukt mycket. Men jag skulle ha dom för jag vill ha blommor på balkongen, så jag fick slita o dra och det va inte lätt att få me sig dessa växter hem. Men tillslut kom dom hem och står nu på plats. Men för att få dom lite finare har jag börjat måla krukorna, lite färg piggar alltid upp.





Eftersom jag gick och la mig så sent var det väldigt svårt att ta sig upp idag när kl ringde och jag kom på att jag skulle på barnkalas, men sjukt bakis och trött som jag va fick jag ta mig till min syrras unge Hugos treårskalas och tvingade me Christian. Vi va riktigt slitna och satt mest i ett hörn eller på balkongen och att höra 15 lekande hög på socker ungar i bakrunden va inte det man helst vill. Men tillsut när alla andra hade gått och det bara blev familjen kvar gick vi och köpte färdig mat. Jag åt god indisk mat och lite sushi, och satte oss ute på gården allihop. Det va trevligt, är inte lika ofta man träffas ihop nu när jag flyttat ut.

Nu ska jag se klart en film jag tittade på och försöka gå och lägga mig lite tidigare än gårdagen.

/Martina

1 kommentar: