fredag 27 januari 2012

Ich liebe dich.



Det är förintelsens minnesdag och jag sitter och tänker lite på det. Drömde passande nog mardrömmar om denna historiska händelse inatt. Vilket jag iofs gör ganska ofta. Det varierar mellan två-tre drömmar som är likadana, ibland är alla inflätade i varandra och sjukt komplexa och ibland är det bara en, hur tydlig som helst.

Jag gjorde jewish-american-pancakes till frukost, dagen till ära. Det är mina bästa pannkakor stjärnstopp. Det är egentligen vanliga amerikanska pannkakor men ingen äggvita (det är typ jätteförbjudet att äta blod och i äggvitan KAN det finnas lite blod ibland (jag har aldrig riktigt fattat hur?)) Well, man skiter i vitan helt enkelt. Eftersom jag är vegetarian så behöver jag inte bry mig om alla andra regler som att man inte får äta/dricka mejeriprodukter tillsammans med kött och sådär. Typ "Du skall icke förnedra boskapet genom att koka dess döda kropp i moderns mjölk" det är nått sånt. Har jag lärt mig från mina fina krulliga judiska new york släktingar. Jag saknar dom lite. Och jag saknar New York. Även fast jag hatar det så kan jag inte hata det. Antar att det är så med kärlek.

Idag ska jag gå och träna och sen gå till systemet, tvätta håret, kanske gå på stand-up i skolan och sen bli full så att jag kan ha bakisdag med Åsa imorrn. Bra grej.

Shalom aleichem!

/Linnéa

1 kommentar:

  1. åh jag vill vara full med dig ikväll men jag måste vara full imorrn och eftersom jag är lastgammal så pallar jag ej två fyllor på rad. suck.

    vill för övrigt se snaaaaaaaart <3<3<3

    SvaraRadera