tisdag 16 juni 2009

Döden och riskakorna

Idag har jag varit på jobbet, och hade en sån otrolig mensvärk, trodde jag skulle svimma och dö. Fyfan för att va kvinna ibland. Så när jag kom hem så kände jag att jag skulle få unna mig nåt gott. Men eftersom mitt nya nyttiga liv började igår visste jag inte riktigt vad jag skulle få vara värd att äta. Kände att frukt inte räkte för den svullkänsla jag hade. Men så kom jag o tänka på min riskake period jag hade för några år sedan, och bestämde mig för att ta upp den igen och köpa den väldigt goda smaken gräddfil/lök.......mmmmmm. Jag vet inte om det är så nyttigt att äta en hel rulle, men kände mig nyttigare än om jag hade ätit chips och godis iallafall.

Senare på kvällen tog jag en cigg ute på balkongen, och lägenheten där jag bor ligger runt ålderdomshem och även våran är ju från grunden även lägenheter för gamla. Brukar skämta om att detta kanske blir min första och sista lägenhet. Detta kanske blir hemmet där jag kommer ligga för döden om "några " år. Brukar inte tänka så mycket på det, men ikväll ute på balkongen hörde jag en gammal kvinna hosta högt över hela gården från huset mittemot, det lät som att hon skulle dö, och det fick mig att känna ett stort obehag och jag fick en konstig känsla. Jag undrade va den där kvinnan va me om, kanske va hennes stund inne o hon skulle dö, troligen inte. Men undrar hur många som kommer gå bort medans jag bor här. Ja, många tankar om döden överhuvudtaget flög in i huvudet på mig under hennes lilla hoststund, och jag kände mig lite rädd för döden. Jag vill inte bli gammal och sluta på ett hem och bara ligga och hosta till döds.

Jaja, nog om ångest och döden som väntar oss alla, bättre att bara leva i nuet. Vilket jag ikväll nu bäst kommer att göra genom att äta upp den sista rikakakan och se klart dubbelavsnitten av Seinfeld på tv och krypa till kojs.

/Martina

1 kommentar:

  1. mmm, jag var på vårdcentralen idag. ÅNGESTÅNGEST DUBBEL ÅNGEST. Jag trodde jag skulle spy. Det luktade som det gör på vårdcentraler, gamla och barn överallt, smittor överallt.
    /len

    SvaraRadera